Summit Audio

Terry Nelson

MAR. 26, 2021

Summit Audio are still the tops for valve (tube) audio processing...

Summit Audio toujours à la pointe de la technologie pour les processeurs à lampe...

Summit Audio provide a range of valve (tube) processing equipment that covers microphone and instrument preamplifiers, dynamics processing and EQ.

Keeping the 'magic' that characterised the legendary Pultec compressors and equalisers, Summit combine valve processing for the audio path with the more reliable solid state circuitry for the power supply and control functions. In fact, the best of both worlds! We can also mention that the microphone preamplifiers are perfect for ribbon microphones - notoriously 'picky' when it comes to preamps.

The 19" rack units are destined for studio and live applications, with the half-rack range finding uses in smaller studio and personal installations without sacrificing quality for a smaller budget.

The top of the range is the 4-in-1 model, the "Everest" ECS410 channel strip. This unit offers four distinct functions in a 2U rack chassis with each section having individual XLR I/O plus main inputs and outputs. An internal softkey patching system allows sections to be arranged as desired, thus adding further flexibility. The four sections are a microphone and instrument preamplifier, a passive LC equaliser, dual mode dynamics and a DriveBus output with either valve or transistor circuitry.

The DriveBus allows varying amounts of 'crunch' to be added to a signal and can often be the difference between a track popping out in the mix or staying in the background. This is definitely a try-it-and-see feature!

We will be more than pleased to provide any further information on applications for Summit Audio. Or you can always head over to www.summitaudio.com for user manuals and specs.


Summit Audio offre une gamme de processeurs audio à lampes, y inclus les préamplificateurs pour microphones et instruments, les dynamiques et les égaliseurs.

Tout en gardant la « magie » des légendaires compresseurs et égaliseurs Pultec, Summit combine les lampes pour le traitement audio et les techniques « solid state » dans les fonctions de contrôle et d’alimentation – le meilleur des deux mondes ! Nous nous permettons aussi de souligner que les préamplis micro sont parfaits pour les microphones à ruban qui peuvent se montrer difficiles parfois.
Les appareils 19 pouces sont destinés aux studios et à l’évènementiel tandis que la gamme « half-rack » pourrait convenir parfaitement aux petits studios ou privés, sans que la qualité soit sacrifiée pour un budget plus économique.

Le modèle haute-gamme est le « Everest » ECS410 channel strip. L’appareil est composé de quatre modules dans un châssis 2U, chaque module ayant une entrée/sortie en XLR plus les entrées/sorties principales. Un système interne de commutation (ou « patching ») permet la configuration des modules pour plus de flexibilité selon les souhaits. Les quatre modules comprennent un préamplificateur pour microphone et instrument (DI), un égaliseur LC passif, un compresseur avec deux caractéristiques et une sortie « Drivebus » avec les circuits à lampe et transistor.

Le Drivebus permet l’ajout du « crunch » (ou saturation) au signal et peut faire la différence entre un son présent ou discret. A essayer sans tarder !

C’est avec plaisir que nous vous fournirons toute information complémentaire sur Summit Audio, mais vous pouvez aussi visiter le site www.summitaudio.com concernant les modes d’emploi et spécifications.